Pomoc SEDN (Helpdesk)
Logowanie do Helpdesku możliwe jest na 2 sposoby:
1. Automatycznie – jeśli jesteś zalogowany w SEDN.
Analogicznie jest w przypadku zalogowania do innych systemów OPI PIB.
Aby wysłać zgłoszenie kliknij w przycisk Pomoc (1), a następnie Zespół wsparcia (Helpdesk) (2).

Jest to domyślny sposób pisania zgłoszeń. W momencie gdy jesteś zalogowany/a do SEDN i używasz przycisku „Pomoc”, do treści zgłoszenia jest automatyczna dodawana informacja o nadawcy (Twojej roli i instytucji).
Te dodatkowe informacje o nadawcy są niezbędne dla osoby obsługującej zgłoszenie (operatora Helpdesku), aby mogła wyczerpująco odpowiedzieć i udzielić szczegółowych informacji, np. o danych osobowych, do których mają dostęp tylko użytkownicy z określonymi rolami w SEDN. Jeśli zgłoszenie będzie wysłane przez niezalogowanego (w SEDN) użytkownika to odpowiedź może być zbyt ogólna.
2. Za pomocą przycisku „Zaloguj przez e-mail”
Przycisku „Zaloguj przez e-mail” używasz, jeśli chcesz wysłać jednorazowe zgłoszenie, bo masz problem z zalogowaniem się do SEDN lub innego systemu.
W tym celu przejdź na stronę: https://lil-helpdesk.opi.org.pl/#/login i wybierz przycisk Zaloguj przez email (3):

Wpisz swój e-mail, a następnie kliknij w przycisk Zaloguj (4).

Na Twoją skrzynkę mailową przyjdzie wiadomość z linkiem, dzięki któremu się zalogujesz.

Po otwarciu maila – kliknij w przycisk „Przejdź do systemu” lub w aktywny link , który przeniesie Cię do systemu.

Po zalogowaniu do Helpdesku możesz:
- (5) przejść do listy wszystkich swoich zgłoszeń,
- (6) wyświetlić listę systemów,
- wyszukać zgłoszenie korzystając z zaawansowanych filtrów (9) lub wyszukiwarki (7),
- (8) edytować swój profil,

Nowe zgłoszenie
Aby napisać nowe zgłoszenie kliknij w przycisk Nowe zgłoszenie (10). Następnie wypełnij formatkę zgłoszenia:
- (11) wybierz charakter zgłoszenia (merytoryczne / techniczne),
- (12) wskaż swoją rolę w systemie (profil użytkownika),
- (13) w temacie określ krótko czego dotyczy zgłoszenie,
- (14) opisz problem,
- (15) opcjonalnie załącz zrzut ekranu lub plik obrazujący treść zgłoszenia,
- kliknij w Wyślij zgłoszenie (16).
