Przejdź do treści Przejdź do głównej nawigacji Przejdź do stopki

Pomoc SEDN (Helpdesk)

Helpdesk OPI PIB jest wspólnym systemem wsparcia użytkowników dla wielu aplikacji wytwarzanych w OPI PIB. Jeśli już korzystałeś z Helpedsku zgłaszając uwagę w innym systemie OPI PIB, to najprawdopodobniej posiadasz już konto w Helpdesku.

Logowanie do Helpdesku możliwe jest na 2 sposoby:

1. Automatycznie – jeśli jesteś zalogowany w SEDN.

Analogicznie jest w przypadku zalogowania do innych systemów OPI PIB.

Aby wysłać zgłoszenie kliknij w przycisk Pomoc (1), a następnie Zespół wsparcia (Helpdesk) (2).

Jest to domyślny sposób pisania zgłoszeń.  W momencie gdy jesteś zalogowany/a do SEDN i używasz przycisku „Pomoc”, do treści zgłoszenia jest automatyczna dodawana informacja o nadawcy (Twojej roli i instytucji).

Te dodatkowe informacje o nadawcy są niezbędne dla osoby obsługującej zgłoszenie (operatora Helpdesku), aby mogła wyczerpująco odpowiedzieć i udzielić szczegółowych informacji, np. o danych osobowych, do których mają dostęp tylko użytkownicy z określonymi rolami w SEDN. Jeśli zgłoszenie będzie wysłane przez niezalogowanego (w SEDN) użytkownika to odpowiedź może być zbyt ogólna.

Przy pierwszym korzystaniu z Helpdesku, system poprosi Cię o zaakceptowanie regulaminu. Opcjonalnie możesz również nadać sobie hasło, ale nie jest ono konieczne do poprawnego działania Helpdesku.

2. Za pomocą przycisku „Zaloguj przez e-mail”

Przycisku „Zaloguj przez e-mail” używasz, jeśli chcesz wysłać jednorazowe zgłoszenie, bo masz problem z zalogowaniem się do SEDN lub innego systemu.

W tym celu przejdź na stronę: https://lil-helpdesk.opi.org.pl/#/login i wybierz przycisk Zaloguj przez email (3):

Wpisz swój e-mail, a następnie kliknij w przycisk Zaloguj (4).

Na Twoją skrzynkę mailową przyjdzie wiadomość z linkiem, dzięki któremu się zalogujesz.

Po otwarciu maila – kliknij w przycisk „Przejdź do systemu” lub w aktywny link , który przeniesie Cię do systemu.

Pamiętaj!

Ważność linku jest ograniczona czasowo i trwa przez 10 minut.


Po zalogowaniu do Helpdesku możesz:

  • (5) przejść do listy wszystkich swoich zgłoszeń,
  • (6) wyświetlić listę systemów,
  • wyszukać zgłoszenie korzystając z zaawansowanych filtrów (9) lub wyszukiwarki (7),
  • (8) edytować swój profil,

Nowe zgłoszenie

Aby napisać nowe zgłoszenie kliknij w przycisk Nowe zgłoszenie (10). Następnie wypełnij formatkę zgłoszenia:

  • (11) wybierz charakter zgłoszenia (merytoryczne / techniczne),
  • (12) wskaż swoją rolę w systemie (profil użytkownika),
  • (13) w temacie określ krótko czego dotyczy zgłoszenie,
  • (14) opisz problem,
  • (15) opcjonalnie załącz zrzut ekranu lub plik obrazujący treść zgłoszenia,
  • kliknij w Wyślij zgłoszenie (16).

Czy artykuł okazał się pomocny?

Uzupełnij to pole

Powiązane Artykuły