Przejdź do treści Przejdź do głównej nawigacji Przejdź do stopki

Logowanie do SEDN

Masz dwie możliwości logowania:

  • Bezpośrednio w SEDN – opcja Konto SEDN (dla użytkowników posiadających konto jedynie w SEDN)
  • Za pomocą Modułu Centralnego Logowania (MCL) – opcja Konto MCL (dla Administratorów POL-on, którzy pełnią rolę Administratorów SEDN oraz dla użytkowników, którzy połączyli swoje konto SEDN z kontem MCL).

Administratorzy POL-on, którzy pełnią rolę Administratorów SEDN, logują się do SEDN za pomocą opcji Konto MCL.

W artykule przedstawiamy sposób logowania bezpośrednio w SEDN, tj. za pomocą opcji Konto SEDN. Aby zapoznać się z logowaniem za pomocą MCL (Konto MCL) przejdź do odpowiedniego artykułu.

Logowanie: Konto SEDN

Możesz zalogować się do systemu SEDN, jeśli posiadasz zarejestrowane konto w SEDN oraz nadano ci jedną z ról systemowych w przynajmniej jednym podmiocie.

Konta w SEDN dla pracowników podmiotów naukowych zakładane są przez osobę z rolą Administratora POL-on (INST_ADM lub INST_NAUK_ADM). Możliwe role w SEDN to: Kierownik, Koordynator lub Obserwator.

Proces logowania się bezpośrednio do SEDN składa się maksymalnie z 4 etapów:

  1. Wpisywanie danych uwierzytelniających.
  2. Wybór podmiotu – jeśli masz w SEDN konto w więcej niż jednym podmiocie.
  3. Wybór roli, w jakiej chcesz pracować – jeśli masz w podmiocie nadaną więcej niż jedną rolę.
  4. Wybór dyscypliny/dyscyplin – jeśli logujesz się jako koordynator więcej niż jednej dyscypliny.

Wejdź na stronę https://sedn26-demo.opi.org.pl/, wybierz opcję Zaloguj się do SEDN (1), następnie w sekcji Konto SEDN kliknij w Przejdź do formularza logowania (2).

W kolejnym kroku podaj dane uwierzytelniające, tj. adres e-mail i hasło (4), a następnie kliknij w przycisk Zaloguj się do SEDN (5). Jeśli nie pamiętasz hasła do logowania, możesz je zresetować klikając Nie pamiętasz hasła? (6) (opcja pojawia się automatycznie po nieudanej próbie logowania).


Jeśli kliknąłeś/aś Nie pamiętam hasła?, otworzy się formatka Przypomnienie hasła do uzupełnienia. Wpisz adres e-mail (7) wykorzystany do założenia konta i kliknij Przypomnij hasło (8). System wyśle na zarejestrowany e-mail informację na temat procedury resetowania hasła.

Uwaga!

Hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać co najmniej 1 wielką literę, 1 małą literę, 1 cyfrę i 1 znak specjalny.
Ważność hasła wynosi 30 dni.
Hasło nie może być ponownie wykorzystywane przez użytkownika przez okres 12 miesięcy.


Po wpisaniu loginu i hasła z rozwijanej listy wybierz dostępny podmiot, w którym chcesz pracować (lista rozwinie się po kliknięciu pola) (9). Dostępne będą te podmioty, do których masz uprawnienia. Pamiętaj, że możesz wybrać tylko jeden. Jeśli masz uprawnienia do pracy tylko w jednym podmiocie, krok ten zostanie pominięty.
Zatwierdź wybór klikając Zaakceptuj wybrany podmiot (10).

Jeśli posiadasz w wybranym podmiocie kilka ról, system poprosi cię o wybór roli, w której chcesz pracować (11) (jeśli nie, przejdziesz do kolejnego, możliwego kroku). Możesz wybrać tylko jedną rolę. Po zaznaczeniu wybranej roli, kliknij w przycisk Zaakceptuj wybraną Rolę (12).

Jeśli logujesz się do roli koordynatora dyscypliny i masz przypisaną więcej, niż jedną dyscyplinę, to w ostatnim kroku musisz wybrać dyscyplinę naukową. Lista dostępnych dla ciebie dyscyplin pojawi się po kliknięciu w pole Dyscyplina (13). Zatwierdź wybór przyciskiem Zaakceptuj wybraną dyscyplinę (14).

Twoja sesja będzie aktywna 30 minut. Po tym czasie system wymusi jej odświeżenie.

Przełączanie między kontekstami

Jeśli posiadasz więcej niż jedną rolę systemową w kilku instytucjach możesz zmienić kontekst zalogowania. Zmiana kontekstu nie wymaga wylogowania się.

Aby zmienić kontekst logowana (inna rola lub inna instytucja) kliknij w przycisk Zmień kontekst (15) znajdujący w górnym menu. Następnie wybierz interesujący cię Podmiot i rolę.

Powiązane Artykuły